Allerede
i marts i år aftalte jeg med Freya, at vi i sommerens løb
skulle lave en ny foto-session, da der efterhånden var gået 3 år
siden den første store session. Vi aftalte også en interview-session,
men som Freya's planer ser ud for øjeblikket, bliver den
sandsynligvis udskudt til foråret 2006. Det
var
via dette site at Clemens fik kontakt til Freya.
Som Jyske Vestkysten skrev i avisen's 2. november 2005-udgave: "Clemens
spottede hende, og nu synger Freya sig ind på Aarhus Teater i en streetversion
af Snehvide og de syv små dværge med back up fra breakdansere som
franske Phax og japanske Pokke. Jo, rapperen Clemens Legolas Telling fra Sønderborg
havde en bagtanke, da han gik ind på www.freyaladybird.dk og skrev i gæstebogen
på fansiden for Freya Christine Clausen." Freya
gik i april til audition på rollen og fik den. Hele sommeren har
hun øvet i dans og skuespil og onsdag 2. november var der indkaldt til
pressemøde på Århus Teater. Jeg foreslog Freya,
at vi i forbindelse med pressemødet lavede den længe aftalte foto-session
og med hjælp fra pressekoordinatoren på teateret, Morten Daugbjerg,
kom aftalen i stand. Morten har udvist en venlighed og imødekommenhed
under hele forløbet, som jeg er ham meget taknemmelig for. Så
vi fik tilladelse til at bruge det smukke gamle teater som location under fotooptagelserne.
Freya
indvilligede - trods et meget stramt program - i at møde 3 timer inden
pressemødet, som var fastsat til kl. 12, så vi kunne fotografere
den serie, som kom til at bestå af 1.042 fotos. På trods af,
at hun havde et telefoninterview, skulle sminkes og klargøres til rollen
som Snezana, tale med journalister, opføre uddrag af forestillingen,
og efter pressemødet stille op til katalogfotografering, hvorefter ensemblet
skulle prøve til kl. 18, stod hun alligevel op kl. 7 om morgenen for at
være klar til vores aftale kl. 9:30. Vi
havde nøjagtig 1 time til fotograferingen, så det krævede en
meget effektiv indsats. Mens Freya blev interviewet af Jyske
Vestkysten, gik jeg rundt på teateret og udsøgte egnede locations.
Jeg fandt nogle spændende baggrunde bag scenen, på scenen, på
trappen til balkon'en og i den smukke Buegang. Trods
presset fra det omfattende dagsprogram, var Freya afslappet, imødekommende,
utrolig sød og helt igennem professionel. Jeg har gennem tiden fotograferet
et stort antal piger, og Freya er ubetinget én af de mest
behagelige og lette at arbejde med. Hun er fantastisk god til at placere sig i
fotogene positioner og kræver næsten ingen instruktion. Hun ved nøjagtig
hvordan hun tager sig bedst ud og holder stillingerne til jeg er færdig
med skydningen. Hun er tålmodig og venlig og gør alt hvad man beder
hende om. Havde hun et par cm. mere i højden ville hun være den idelle
fotomodel! Freya
fremstod ikke blot som en samarbejdsvillig og imødekommende model, men
var også så ubegribelig smuk, at det ofte var svært at koncentrere
sig om det fototekniske, når man mest af alt havde lyst til blot at beundre
hendes alfeagtige skønhed. Jeg spurgte Freya, hvordan det
var muligt at forblive lige så glat i ansigtet som mit fire-et-halvt årige
barnebarn, når det er et faktum, at Freya fylder 27 år
om to uger. Og jeg kunne heller ikke undlade at fortælle hende, hvor helt
fantastisk smuk hun var. I
et kort ophold i skydningen fortalte Freya om sine planer for udviklingen
af sin egen musikalske karriere efter teaterrollen. Det var off the record, men
der er store potentielle muligheder for fokus fra udlandet i det kommende år.
En
fotoserie fra Presse-forestillingen med Freya i rollen som Slumprinsessen
Snezana kan ses her!
Photographs
by Eric Klitgaard © 2005
All
photographs on this site are protected by the international copyright laws
and it is strictly prohibited to download and use the photographs for any purpose
without written permission from the photographer |